How to prepare an organic vegetable broth ⋆ No Limit Chefs

The organic vegetable broth

Prepare your organic vegetable broth, simple, rich, nourishing and moisturizing, which will serve you for all your healthy and nourishing preparations.

In the world of broths, it is my favorite, and my secret to balance and give taste to my preparations.

Recipe :

  1. Choose organic and fresh vegetables from the market or from your garden. (2kg)
  2. Wash in cold water
  3. Peel them and cut them into pieces.
  4. Put in a low temperature cooker
  5. Add 3L of cold water and cook them for 3 hours at 90°c.
  6. Strain your broth and add the 5g of pure coarse sea salt or pink Himalayan salt.

And your organic vegetable broth is ready to serve you!

Ideal for all your preparations, sauces, marinades, roasts, for cooking your cereals … etc…

Tip :

Before adding the reserved salt a part of the vegetable broth to make infusions. The infusion of green tea, mint and honey is my favorite. This organic vegetable broth is rich, nourishing and moisturizing.

Word of the day :

J’ai lu de nombreuses recettes dans lesquelles, il est conseillé de ne pas éplucher les légumes. Moi, je vous le déconseille fortement, même si c’est vous qui les faites pousser dans votre jardin. Sans même vous parler des pesticides et autres produits chimiques. Je vais tous simplement vous inviter à ternir compte de la mémoire de la terre, de la pollution du sol et du sous sol.

De la terre pousse, ce que nous semons, donc n’étant pas sûre de maîtriser ce paramètre, pour manger sain , je vous recommande d’éplucher les légumes afin d’éliminés cette partie en contacte directe du sol, parce qu’elle sert de contenant et de protection aux légumes.

Pour finir, je vous remercie pour cette lecture et n’hésitez pas à donner votre avis sur cette recette. Mais aussi à nous proposer des sujets car nous sommes dans le partage ! Soyez des gourmands du RealFoods.

Leave a comment

Shopping Cart
There are no products in the cart!
Continue Shopping
0